הקמת עסק בזמן חדלות פירעון

עו"ד אליהו כהן- טלפון 0545708608

נייד הקמת עסקים בזמן חדלות פירעון

הקמת עסק בזמן חדלות פירעון היא משימה לא פשוטה אך אפשרית. יש לזכור כי  הקמת עסק תוך כדי חדלות פירעון הוא עניין מורכב ויש לעשותו בזהירות ותוך כדי שמירה על החוק. עו"ד כהן מסביר על חדלות פירעון הקמת עסקים ועוד בגוף הכתבה

הקמת עסק בזמן חדלות פירעון – כיצד עושים זאת נכון

הקמת עסק בזמן חדלות פירעון
הקמת עסקים בזמן חדלות פירעון -כמה שלבים הכרחיים

חדלות פירעון הקמת עסק חדש והאם זה אפשרי? אם אתם מצויים במעמד של חייבים, במסלול הסדר חוב או תחת צו תשלומים אותו אתם מקיימים, תוכלו להתחיל בהליכים הדרושים להקים עסק בזמן פשיטת רגל. היכולת שלכם להתפרנס היא השאיפה של כל המעורבים והחוק מעניק הזדמנות לפתוח עוסק מורשה או עוסק פטור, לנהל אותו ולייצר הכנסה. החוק אינו מאפשר מטבע הדברים להקים חברה בע"מ במצב של חדלות פירעון וכן מציב תנאים בדרך לקבלת האישור להקים עסק, ואותם נפרט להלן.

בין אם מדובר על ביטול עיקול משכורת או על הקמת עסק בזמן פירעון אנו מגיעים יחד אל הרשויות בתום לב ובהתנהלות משפטית מקצועית נכונה, ואז יכול ואף ייטה בית המשפט לאפשר לכם להקים עסק, בפרט עסקים קטנים אשר מהם תשיגו פרנסה. זכרו שזהו האינטרס של הנושים שלכם, שלכם עצמכם ובוודאי של הרשויות – החוק החדש לשיקום כלכלי שם דגש על מנגנונים לשיקום הכלכלי של החייב, ואנו מתמחים בסיוע לחייבים לצאת אל דרכים חדשות להתפרנס ולנהל נכון את פריסת התשלומים שלהם.

הקמת עסק תוך כדי חדלות פירעון – שיקום כלכלי אמיתי הוא ממטרות החוק החדש

חדלות פירעון הקמת עסקים היום ובעבר – בעבר נרתעו חייבים רבים מלהכנס להליך של 'פשיטת רגל' משום המגבלות החמורות שהוא נשא עימו, אובדן העצמאות הכלכלית ושאר המגבלות המוטלות על חייבים בבנקים, בניהול או בעלות על עסקים וכד'. החוק החדש לחדלות ושיקום כלכלי שנכנס לתוקף בסוף שנת 2019 בישר על התייחסות שונה ומתקדמת יותר כלפי החייבים ושם דגש על מתן אפשרויות התפרנסות רחבות יותר לחייב וכן מסגרת זמנים ברורה לתקופה בה יהיה מצוי בהליך. כיום יש הרבה פחות סיבות להירתע מכניסה למסלול של הסדר תשלומים והשבה מסודרת של חובות בהתאם ליכולת הכלכלית. להזדמנות להקים עסק יש יתרונות עבור חייבים רבים.

הקמת עסקים בזמן חדלות פירעון – כיצד ניתן לקבל אישור לפתוח עסק בעת חדלות פירעון?

הקמת עסקים תוך כדי חדלות פירעון
הקמת עסק תוך כדי חדלות פירעון היא משימה מורכבת אך אפשרית

החוק מגדיר ומפרט תנאים בהם יכול חייב לעשות זאת, אך נדרשת עמידה קפדנית מאוד בתנאים אלו על מנת לזכות באישור זה. החייב מבקש בפועל תמיכה מבית המשפט, בעלי החוב וה'מנהל המיוחד' האחראי על התיק שלו כמו גם נדרשת לעתים תמיכה כללית מטעם גורמים אחרים מטעם הרשות לאכיפה וגבייה\הוצל"פ\כונס הנכסים. ראשית ישנה חשיבות רבה לנסיבות אשר הובילו את החייב אל מצב הכלכלי בו הוא נמצא. בית המשפט וכל גורם ממונה חשוף לרקע ההתנהלות הפיננסית של החייב: חייבים שקריסתם ארעה בשל התנהלות זדונית או רשלנית יזכו פחות לקבל אישורים, אם בכלל: כיום התווסף מטעם המערכת גם קורס מיוחד המעניק ידע לטובת ניהול כלכלי נכון.

תום לב אם כן הוא תנאי מרכזי וכאן נוטה החוק לטובת חייבים שנקלעו לחובות לעיתים בעל כרחם, שכן מקרים רבים עלולים להביא עסק או משפחה לסחרור של חובות – בעיות בריאות או פטירה, שינויים בשווקים, תאונות, פיטורין ועוד. מי שהתנהל באופן הוגן ונפגע בתום לב יזכה במבט חיובי על בקשה לפתיחת עסק, ויש לזכור כי לדעתם של הנושים יש משקל רב, שכן עליהם 'לאפשר' את הקמת העסק העצמאי ללא פגיעה בפעילותו ומתוך אמון כי עיסוק זה יניב הכנסות ותשלומי החזר חוב.

התנאים המיוחדים לניהול העסק

לכל נושא יש תנאים שונים. ביטול עיקול חשבון בנק יטופל באופן שונה מהקמת עסק וכו.. אם עמדתם בתנאים המקנים לכם אישור לפתוח עוסק פטור או מורשה (לא תוכלו להקים חברה בע"מ), יחולו עליכם תנאים נוספים אשר ילוו אתכם במהלך ניהול העסק ואתם תצטרכו להגיש דיווחים שוטפים לבית המשפט והמנהל המיוחד מטעם כונס הנכסים, המטפל בכם. המנהל המיוחד יבחן לעומק את הבקשה ואת הסיכונים הכרוכים לדעתו באישורה, בפרט הסכנה מיצירת חובות נוספים. אנו מסייעים לכם להציג את ההכנסות וההוצאות שלכם בצורה מפורטת מאוד הכוללת גם הכנסות נוספות במשק הבית וכן הוצאות מחייה רגילות וההוצאות המשפחתיות כנדרש על פי החוק. כמו כן אנו מסייעים להקפיד על התנהלות נכונה מול מע"מ בכל הקשור להוכחת גבייה ותשלום מע"מ כנדרש וכן מול אגף מס ההכנסה.

נזכיר כי ניתן להפעיל מחדש עסק קיים: המנהל יוודא שלא זה העסק שהוביל לפשיטת הרגל או ישקול לעומק את הנסיבות ואתם תצטרכו להגיש דוחו"ת מאושרים ע"י רו"ח באשר לתמונת המצב הפיננסית המלאה של העסק. עסקים בריאים שעשויים לסייע ביצירת הכנסות יקבלו אישור בתנאי שהמידע שהועבר לרשויות הוצג נכון לפי דרישות החוק.

כיצד להתנהל נכון בבקשת אישור פתיחת עסק

נייד הקמת עסקים בזמן חדלות פירעון
האם הקמת עסק בזמן חדלות פירעון היא מטרה מציאותית בהליך זה?

האישור שאתם מבקשים צריך להינתן בהסכמת מספר גורמים כאמור, לרבות בעלי החוב שלכם – ולרוב אלו הבנקים. במצבים מסוימים כדי להקים עסק עצמאי תזדקקו להלוואה מהבנקים, שהם כבר בעלי החוב שלכם – וכאן עלולים להיווצר קשיים. אנו נדריך אתכם כיצד להציג נכון את התכנון הפיננסי שלכם, כיצד תביא ההשקעה החדשה להתרחבות העסק ומהי מידת הסיכון באשראי מטעם הבנק. מניסיוננו, ניהול נכון של כלל הליכי חדלות הפירעון כולל הקפדה על ניסוח נכון של התצהירים שנגיש יבטיח התייחסות חיובית כלפיכם ונטייה לתמוך בשיקום הכלכלי שלכם, ואנו מציעים לכם את הדרכים המקצועיות להגיע לשם בביטחון.

זכרו, ניתן לבטל אישור שניתן לכם

אך אנו כאן כדי לוודא איסוף והגשה נכונים של הבקשות, הבאה למקסימום של הסיכויים לקבלת אישור להקים עסק וליווי בעת הקמת העסק החדש תוך כדי איזון מתמיד ושמירה על זכויותיכם.

חדלות פירעון הקמת עסק | חדלות פירעון הקמת עסקים | הקמת עסקים בזמן חדלות פירעון

 

 

השאר תגובה

עורך דין הוצאה לפועל אשדוד אליהו כהן

עו"ד אליהו כהן

עו"ד אליהו כהן בעל ניסיון רב ומתמחה בתחום חדלות הפירעון, פשיטת הרגל ,הוצאה לפועל.
עורך הדין אליהו כהן חבר בלשכת עורכי הדין משנת 2010, בעל ניסיון של למעלה מ-10 שנים במשרדי עורכי דין שונים העוסקים בתחום חדלות הפירעון והוצאה לפועל.

עורך דין

מאמרים

עורך דין פשיטות רגל
פשיטת רגל

עורך דין פשיטות רגל

עורך דין פשיטות רגל מסייע לחייבים שהגיעו למצב של חדלות פירעון ואינם רואים דרך אחרת לצאת מהחובות. אלו יכולים להיות יחידים וגם חברות בע“מ, אך

עוד הוצאה לפועל
הוצאה לפועל

עו"ד הוצאה לפועל

עו“ד הוצאה לפועל הוא זה המעניק סיוע ללקוחות פרטיים, כמו גם חברות המתמודדות עם הליכי הוצאה לפועל. ההוצאה לפועל היא אחד הכלים המשמשים לצורך גביה

הסדר חובות מול בנקים לחברות
חובות

הסדר חובות מול הבנקים

הסדר חובות מול הבנקים הוא בהחלט סיבה מדוע לפנות למשרד עורכי דין. הבנקים הם גוף חזק, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה משפטית, ויש להם כוח

עוד מומחה להוצאה לפועל
הוצאה לפועל

עורך דין לענייני הוצאה לפועל

עורך דין לענייני הוצאה לפועל עוסק בכל מגוון הסוגיות הקשורות להליכי ההוצאה לפועל, התמודדות עם חובות או חייבים והליכי חדלות פירעון. ההוצאה לפועל היא הגוף

אשראי לפושטי רגל
פשיטת רגל

אשראי לפושטי רגל

אדם שנכנס לחובות ואינו יכול לפרוע אותם עלול להגיע למצב של פשיטת רגל. פושטי רגל שואלים האם הם יכולים לקבל אשראי לפושטי רגל מהבנק, למען

הפטר חדלות פירעון
צו הפטר

הפטר חדלות פירעון

לפני שנדבר על הפטר חדלות פירעון, נסביר מה זה חדלות פירעון. חדלות פירעון הוא מצב שבו אדם או גוף מסוים לא יכול לעמוד בהחזר חובותיו.

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
Open chat
1
שלום וברכה,
אני כאן אם יש שאלות..
Call Now Button