פשיטת רגל לאדם פרטי

עו"ד אליהו כהן- טלפון 0545708608

הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי

פשיטת רגל לאדם פרטי  הוא הליך שאינו פשוט מכמה סיבות. הליך פשיטת רגל לאדם פרטי לרוב מלווה בקשיים ובטלטלה לאדם במספק רבדים ובפרנסה בפרט. הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי שאלות ותשובות. האם יש בהליך של פשיטת רגל לאדם פרטי השלכות על המשך דרכו ומה כולל הליך פשיטת רגל לאדם יחיד ?

הליך פשיטת רגל לאדם פרטי

פשיטת רגל לאדם יחיד
פשיטת רגל לאדם פרטי השלכות

עורך דין פירוק חברות ופשיטת רגל לאנשים פרטיים – נקדים ונאמר כי רוב תוכנו של מאמר זה רלוונטי להליכים שנפתחו לפני אמצע חודש ספטמבר 2019, שלאחריו נכנסה לתוקפה מה שהוגדרה כרפורמה בהליכי פשיטת רגל וכניסתו לתוקף של החוק החדש לחדלות פירעון ושיקום כלכלי, ולפיכך החל מ-15.09.2019 שונה שמם של הליכי פשיטת רגל וכן שונתה מסגרת החוק המתייחסת להליך זה. כעת נקראים הליכים אלו "חדלות פירעון ושיקום כלכלי". משרדנו גאה להעניק ליווי וגיבוי משפטי וסיוע בניהול יעיל וממוקד של הליכים אלו והליכים הנמשכים מהתקופה בה טרם נכנס החוק החדש לתוקף, ועומד לרשותכם לסיום הליך פשיטת רגל לאדם פרטי.

הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי – התקדמות בזכויות פושטי הרגל לאורך השנים

מי שכיום תחת מושגי החוק החדש מוגדרים כ'חייבים' הוגדרו בעבר כפושטי רגל. כך או אחרת, המדובר בחייבים שאינם יכולים לעמוד עוד בהחזר החוב ומגיעים למצב המשפטי של חדלי פירעון או לאחר הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי. מטרת העל של התהליך היא לאפשר למי שאינו יכול לעמוד בהחזר חוב לנושים להיכנס למסגרת שתאפשר, לאחר חקירת יכולת [מונח נוסף שהשתנה בחוק החדש!] ולאחר איגום המשאבים\נכסים\ הכנסות לחתור לגיבוש הסדר חוב. הבעיה העיקרית לאורך השנים הייתה סירבול של המערכת, מגוון נסיבות משתנות שיצרו כל חוב, התמשכות הליכים שלעיתים הייתה באופן מילולי 'אינסופית' והצורך בעו"ד הוצאה לפועל לאורך שנים ארוכות.

חייבים שחסו תחת הליכי פשיטת רגל

הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי – כך, בעוד שתהליך פשיטת הרגל נועד לאפשר לחייבים שנקלעו לקשיים פיננסיים ואינו מסוגלים לפרוע את חובותיהם להתארגן ולהתחיל בחתירה לחזרה לחיי שיגרה, השבת החוב, גיבוש הסדר נושים ועמידה בצו תשלומים, היו חייבים שניצלו את הסירבול במערכת ואת הסכומים שנפסקו להם כדי לחסות תחת החוק – ותחת מעמד של פושט רגל – לאורך שנים. כל אדם מסיבותיו הוא, אך ניצול לרעה של המערכת אירע הן על ידי חייבים והן על ידי נושים.

חייבים תמימים ופושטי רגל שעשו ככל יכלתם להשיב את חובותיהם ושיתפו פעולה עם לשכת ההוצל"פ או בית המשפט, זכו בתום תקופה מסויימת [שלא הייתה אז קצובה מראש] לפתוח דף חדש בחיים הכלכליים שלהם: זה מתרחש כאשר פושט רגל מקבל מביהמ"ש "הפטר" בסיום התהליך. אך גם עבור חייבים כנים ותמימים [נשוב לנושא חשיבות תום הלב בהמשך] היה זה לרוב מסלול ייסורים בירוקרטי מתיש וממושך והליכי פשיטת הרגל התארכו לעתים שנים רבות.

פשיטת רגל לאדם פרטי השלכות

פשיטת רגל לאדם פרטי השלכות
פשיטת רגל לאדם יחיד

השינוי המהותי הראשון חל בחודש ספטמבר 2013 והוא כיוון את הערכאות ואת החייבים לטווח זמן של כ-4.5 שנים לניהול ההליך. מניסיוננו, ישנם הליכים רבים שנמשכים זמן רב מעבר לכך בשל נסיבות שונות, ואם אתם זקוקים לייעוץ על כיצד לסיים הליך פשיטת רגל ולקבל צות הפטר – משרדנו לרשותכם.

הליך פשיטת רגל הנפתח ביזמת החייב

עורך דין הוצאה לפועל אשדוד אלי כהן – פשיטת רגל לאדם פרטי השלכות של חובות. חייבים רבים חשים שהגיעו מים עד נפש ומבקשים את הגנת החוק והכרזה עליהם כפושטי רגל, מה שיעלה את יחסיהם עם הנושה או הנושים שלהם על מסלול משפטי מוסדר. בעוד שכיום לאחר קבלת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי אין כאמור אופציה לפתוח בהליכי "פשיטת רגל", הרי שכניסה למסלול של שיקום כלכלי יכולה להיעשות עדיין במגוון צורות, ואנו מזמינים אתכם לעיין במאמרים באתר המוקדשים לחוק החדש.

בראשון לספט' 2013 החלה הרפורמה בהליכי פשיטת הרגל ובאופן ייחודי החל להינתן הדגש על מתן יכולת לאפשר לחייב להשתקם כלכלית, ועימה הוגבל כאמור זמן הליך פשיטת הרגל לכארבע וחצי שנים. כאן אנו רואים את המבשרים הראשונים על הדגש החזק שייתן החוק החדש על נושא חובת תום הלב.

ההתייחסות של ביהמ"ש\רשות האכיפה לתום הלב של החייבים

עם כניסתה לתוקף של רפורמת 2013 הושם דגש נוסף על תום ליבם של החייבים ועל שיתוף פעולה מלא מצידם, הכולל חובת גילוי כנה ומקיפה, ניהול כל הליך בשקיפות מלאה, וגילוי כל המידע על רכוש ונכסים ושיתוף פעולה עם כל הליך חקירה. לאחר איסוף מקיף של המידע יעלה החייב על מסלול החזר חובות שישקף את מצבו הפיננסי ויכולת ההחזר שלו. תום לב מלא ועמידה בצווי בימ"ש הם קריטיים לטובת קבלת הפטר מהחובות!

הצד השני של פתיחת הליך הנו ביוזמת הנושה. להליך פשיטת רגל ביזמת נושה יש כמובן פרוצדורה משפטית שונה הנובעת מהנסיבות הייחודיות לכל תיק וחייב. ההמלצה היא לפנות לייעוץ משפטי במידה וקיבלתם התראה מההוצאה לפועל או אתם יודעים שנושה או נושים עומדים לנקוט הליכים כנגדכם. חייבים רבים דוחים את הטיפול בתקווה לשינוי בנסיבות אך פעמים רבות מוצאים עצמם תחת חובות תופחים, קנסות, ריביות צווים ומגבלות אחרות לרבות עיקול משכורת ועיקול חשבון בנק. עו"ד לחדלות פירעון עוסק בהגנה על זכויותיכם וניהול ההליך המשפטי כאשר אתם מצליחים במקביל לנהל חיים נורמליים ככל שניתן – זוהי גם חלק ממטרתו המוצהרת של החוק החדש ואחד היתרונות שיש לו בהשוואה לקודמו.

פשיטת רגל לאדם יחיד – השלכות

הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי
הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי

הגנת בית מגורים ועוד. מהם ההשלכות בהליך של פשיטת רגל לאדם יחיד ? ההתחדשות בחוק ובתקנות המלווים אותנו מאז 2013 וביתר שאת כמובן מאז כניסתו לתוקף של החוק החדש לחדלות פירעון ושיקום כלכלי, מעניקים לחייבים זכויות שבעבר דרשו מאמצים רבים או היו פשוט בלתי קיימות. חייב בפשיטת רגל [ובמידה מסויימת נכונים הדברים גם לחייב המצוי בהליך של שיקום כלכלי] היה יכול בתנאים מסויימים לפתוח חשבון בנק, להגיש בקשות לשינוי והפחתת תשלומים לפי המצב בפועל וכמובן בתלות במידת שיתוף הפעולה שלו לבקש את בימ"ש להסיר צווים ומגבלות – דוגמת צו איסור יציאה מהארץ או הסרת מגבלות על רישיון הנהיגה.

חייבים זכו אז והיום, בחסות החוק והפסיקה, לסוגים שונים של הגנה משפטית על נכסים מסויימים שבבעלותם – והדוגמא הבולטת היא בית המגורים של החייב, אשר בתלות בנסיבות של כל מקרה יכול להיות מוגן מפני מכירה. בנוסף, לעיתים ואולי לרוב קשה לעשות זאת ללא עורך דין, כאשר עו"ד להוצאה לפועל יגבש עבורכם מסלול להתמודדות זריזה וקלה ככל שניתן עם פשיטת רגל.

לסיכום,

הליך פשיטת רגל לאדם פרטי שהיה נהוג השתנה עם השנים, ורק לאחרונה מלאה שנה ליישומו של החוק החדש, על פיו יישק כיום דבר. אם אתם מצויים בהליכים שנמשכים עוד מתקופת החוק הישן לפיו בוצעה הכרזת פשיטת רגל ובין אם אתם חוששים שאתם נכנסים לתסבוכת פיננסית, אנו מזמינים אתכם להתייעץ עימנו על ניהול נכון של הסיכונים והליויי המשפטי שישמור על הזכויות שלכם עד לקבלת צו הפטר – ומחיקת החובות. בדרך נפגוש בהליכים כגון בקשה לביטול עיקול משכורת איסור יציאה מהארץ ועוד.

פשיטת רגל לאדם פרטי | הליך פשיטת רגל לאדם פרטי | הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי | פשיטת רגל לאדם פרטי השלכות | פשיטת רגל לאדם יחיד

 

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

עורך דין הוצאה לפועל אשדוד אליהו כהן

עו"ד אליהו כהן

עו"ד אליהו כהן בעל ניסיון רב ומתמחה בתחום חדלות הפירעון, פשיטת הרגל ,הוצאה לפועל.
עורך הדין אליהו כהן חבר בלשכת עורכי הדין משנת 2010, בעל ניסיון של למעלה מ-10 שנים במשרדי עורכי דין שונים העוסקים בתחום חדלות הפירעון והוצאה לפועל.

עורך דין

מאמרים

עורך דין פשיטות רגל
פשיטת רגל

עורך דין פשיטות רגל

עורך דין פשיטות רגל מסייע לחייבים שהגיעו למצב של חדלות פירעון ואינם רואים דרך אחרת לצאת מהחובות. אלו יכולים להיות יחידים וגם חברות בע“מ, אך

עוד הוצאה לפועל
הוצאה לפועל

עו"ד הוצאה לפועל

עו“ד הוצאה לפועל הוא זה המעניק סיוע ללקוחות פרטיים, כמו גם חברות המתמודדות עם הליכי הוצאה לפועל. ההוצאה לפועל היא אחד הכלים המשמשים לצורך גביה

הסדר חובות מול בנקים לחברות
חובות

הסדר חובות מול הבנקים

הסדר חובות מול הבנקים הוא בהחלט סיבה מדוע לפנות למשרד עורכי דין. הבנקים הם גוף חזק, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה משפטית, ויש להם כוח

עוד מומחה להוצאה לפועל
הוצאה לפועל

עורך דין לענייני הוצאה לפועל

עורך דין לענייני הוצאה לפועל עוסק בכל מגוון הסוגיות הקשורות להליכי ההוצאה לפועל, התמודדות עם חובות או חייבים והליכי חדלות פירעון. ההוצאה לפועל היא הגוף

אשראי לפושטי רגל
פשיטת רגל

אשראי לפושטי רגל

אדם שנכנס לחובות ואינו יכול לפרוע אותם עלול להגיע למצב של פשיטת רגל. פושטי רגל שואלים האם הם יכולים לקבל אשראי לפושטי רגל מהבנק, למען

הפטר חדלות פירעון
צו הפטר

הפטר חדלות פירעון

לפני שנדבר על הפטר חדלות פירעון, נסביר מה זה חדלות פירעון. חדלות פירעון הוא מצב שבו אדם או גוף מסוים לא יכול לעמוד בהחזר חובותיו.

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
Open chat
1
שלום וברכה,
אני כאן אם יש שאלות..
Call Now Button